Provincie trakteert West-Vlamingen op eetbare grond

We zien Guido Decorte, gedeputeerde voor communicatie, Peter Coucquyt, chef Food Pairing, Raph Van Loocke, directeur school Ter Groene Poorte en Jean de Bethune, gedeputeerde voor economie. © GF
Redactie KW

De Provincie West-Vlaanderen lanceert de campagne ‘West-Vlaanderen, de beste grond om te ondernemen’.

Via radiospots en advertenties wordt iedereen uitgenodigd om de West-Vlaamse grond om te ondernemen letterlijk te proeven: zakjes ‘eetbare grond’ kunnen via www.west-vlaanderen.be, via 0800 20 021 besteld worden of in het Provinciaal Informatiecentrum Tolhuis afgehaald worden. In totaal worden 45.000 zakjes verdeeld. De Provincie liet de ‘eetbare grond’ ontwikkelen door het smakenbedrijf Foodpairing uit Brugge. De leerlingen van de hotelschool Ter Groene Poorte uit Brugge stonden in voor de productie.

Mout, champignons en mosterd

De zakjes eetbare grond vormen het uithangbord van de campagne waarmee de Provincie, samen met de Provinciale Ontwikkelingsmaatschappij (POM) West-Vlaanderen, het West-Vlaamse ondernemerschap in de verf wil zetten en (nieuwe) ondernemers wil overtuigen om zich in West-Vlaanderen te vestigen.

Provincie trakteert West-Vlamingen op eetbare grond

De ‘grond’ is gemaakt op basis van mout (gebrande gerst). In tegenstelling tot het gekende brood, heeft dit product geen zachte maar een korrelachtige textuur. Hieraan werden typisch West-Vlaamse ingrediënten toegevoegd, zoals lijnzaad, zee-algen, champignons en mosterd.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier