Opticien Siska Cardoen schakelt dorpsgenoten in voor haar publiciteitscampagnes en is hiermee één van de tien finalisten van Creatieve Ondernemer.
Siska Cardoen runt al 25 jaar haar eenvrouwszaak in Beselare. Drie jaar geleden besliste ze om haar publiciteit op een andere manier aan te pakken, met als gevolg een plaats in de top tien Creatieve Ondernemer.
“Ik was de reclamecampagnes van de grote brillenmerken, met foto’s van Veronique De Cock en Kate Moss, beu en wilde een beetje zot doen. Vandaar dat ik op het idee kwam om mijn publiciteit te doen met mensen van Beselare. Drie jaar geleden heb ik dat idee gelanceerd op de braderie en ik kreeg meteen een enorme respons. Het heeft zijn effect niet gemist. Ik kreeg meer mensen over de vloer en voelde meer sympathie. De Beselarenaars voelden zich meer betrokken bij mijn zaak.”
Beselaarse handelaars
“Omgekeerd probeer ik zelf ook zo veel mogelijk andere Beselaarse handelaars te betrekken bij de publiciteitscampagnes. Zo worden de foto’s genomen door de plaatselijke fotograaf, de filmpjes gemaakt door de plaatselijke cineast, het haar gedaan door de plaatselijke kapster. Opvallend is ook dat iedereen bereid is om mee te doen. Ik heb al een hele lijst met Beselarenaars die willen schitteren in mijn volgende campagne.”
(TOGH)
Help Optiek Cardoen aan de titel van ‘Creatieve Ondernemer 2015’STEM HIER: www.creatieveondernemer.be/NL/top10.aspPosted by Optiek cardoen on woensdag 7 oktober 2015
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier