Nieuwe digitale klantenkaart in Kortrijk

We herkennen v.l.n.r. Bruno Lecluyse (manager K in Kortrijk), schepen Rudolf Scherpereel, Stefanie de Groot van Joyn, en op de achtergrond Elise Blondeel. (Foto WDK)
Redactie KW

Alle Kortrijkzanen kregen een gratis Joyn-kaart in de bus. Daarmee kunnen zij bij meer dan 130 Kortrijkse handels- en horecazaken terecht voor punten en voor lokale voordelen. “Dit is het begin van een ambitieus project”, aldus schepen van Economie Rudolf Scherpereel.

Joyn is het grootste Belgische marketingnetwerk. Het is actief in meer dan 20 steden en gemeenten met ruim 1,4 miljoen klanten en 5.000 handelszaken. In Kortrijk nemen er nu al, bij de lancering, meer dan 130 zaken deel. Bovenop dit netwerk biedt Joyn ook haar geïntegreerd en slim platform aan met aparte gebruiksomgevingen voor handelaars, bezoekers, consumenten en gemeentebestuur. “Hiermee willen we deze onderling verbinden, versterken en versnellen. Kortrijk is een van de eerste steden waar deze nieuwe configuratie uitgerold wordt”, aldus manager Stefanie de Groot van Joyn.

Stadspunten

“De Kortrijkse Joyn-kaart is niet enkel een digitale klantenkaart”, pikt schepen van Economie en Middenstand Rudolf Scherpereel in. “Je kunt er ook mee in de prijzen vallen, stadspunten sparen en inruilen voor lokale voordelen. Ter gelegenheid van de lancering verloot het stadsbestuur een helikoptervlucht voor drie personen boven de stad tijdens Sinksen17.”

Wie op de kaart punten spaart, doet dat bovendien niet enkel voor voordelen voor die bepaalde handelszaak. “Je verzamelt ook punten die je later kan inwisselen voor stadsvoordelen, zoals een korting op een zwembadticket of gratis drankje tijdens een voorstelling in de Schouwburg”, aldus nog de schepen.

Urban App

Behalve de digitale klantenkaart, biedt Joyn nog een extra mogelijkheid. “Met de Urban App ontdek je wat Stad Kortrijk te bieden heeft: onder meer nieuws, bijzondere winkels, restaurants of evenementen. Deze app kan jou ook leiden naar de dichtstbijzijnde parking”, aldus Stefanie.

“Met deze lancering willen we ook meegeven dat ruim 60 zaken van K in Kortrijk bereid zijn om mee in het project te stappen”, duidt manager Bruno Lecluyse.

Helikoptervlucht

De Joyn-kaart wordt gepromoot via het stadsmagazine en de sociale media Facebook, Instagram, Twitter en Pinterest. “We willen een zo breed mogelijk publiek aanspreken”, vervolgt schepen Scherpereel. “Nu we ruim 130 handelaars hebben die meedoen is de tijd rijp om dit project aan het grote publiek voor te stellen. Het stadsbestuur verloot één helikoptervlucht, met glas champagne, voor drie personen boven de stad tijdens Sinksen17. Per scan in de periode tot 31 mei spaar je één winstkans voor de helikoptervlucht. De winnaar wordt persoonlijk verwittigd. In het najaar zal het publiek nog andere initiatieven rond de Joyn-kaart ontdekken. Van dit project verwachten we echt veel.”

Meer info op www.joyn.be

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier