Na verhuizing naar graanstokerij lanceert Kortrijks webbureau nu eigen jenever

Klaas Geldof van Black Lion presenteert DUST, de nieuwste Kortrijkse jenever. © GF
Redactie KW

Begin dit jaar verhuisde het Kortrijkse Black Lion, gespecialiseerd in webdesign, naar de gerenoveerde opslagplaatsen van de voormalige St. Pol-graanstokerij in Kortrijk. De geschiedenis van de gebouwen inspireerde zaakvoerder Klaas Geldof tot een eigen jenever: DUST.

“De hype rond gin heeft ons geleerd dat heel veel mensen de kunst van het distilleren erg weten te appreciëren”, vertelt Klaas Geldof, zaakvoerder van Black Lion. “Het heeft ons de voorbije jaren heel wat kwaliteitsvolle gins opgeleverd. Wij vonden echter dat het tijd was om terug te keren naar de roots en de échte jenever terug de aandacht te schenken die hij verdient. Met DUST willen we komaf maken met het oubollig imago. Een jenenever anno 2017 dus, een jenever 2.0.”

De basis van DUST wordt gevormd door twee soorten moutwijn, beide gelagerd op gebruikte Franse eiken wijnvaten. “De smaak krijgt een extra dimensie door de toevoeging van botanicals zoals je typisch ook in gins vindt. Uiteraard jeneverbes maar ook korianderzaad, citroenschil, kaneel, zoethout en steranijs bijvoorbeeld. De smaak is echt uniek en je kunt er alle kanten mee uit,” vertelt Klaas.

“Ons kunnen komt samen”

“Puur (of met ijs) is hij zacht, met een frisse toets. Voeg er tonic aan toe en de extra smaken komen nog meer vrij, met voorop het bittere van de sinaasappelschil.” De cocktailwereld toont zich volgens Klaas erg enthousiast. “Daar zat men echt te wachten op iets nieuws. Iedereen was blij dat we niet de zoveelste gin hadden gemaakt.”

“De smaak krijgt een extra dimensie door de toevoeging van botanicals zoals je typisch ook in gins vindt”, klinkt het.© GF

Wordt Black Lion dan voortaan producent van dranken? “Zeker niet, onze core business blijft natuurlijk webdesign. We zijn iedere dag creatief in de weer voor onze klanten en het wasschitterend om ook eens aan een eigen project te werken. Bovendien is het de ideale gelegenheid om onze skills op gebied van webdesign en online marketing tot het maximum te drijven. Beschouw het als de ultieme showcase van ons kunnen. Iedereen in het team heeft zijn steentje bijgedragen. En het voorproeven maakte het alleen maar leuker(lacht).

De eerste lading van DUST bestaat uit slechts 300 genummerde flessen. Meer informatie, recepten en bestelformulier op www.dustjenever.be.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier