“Moeilijk om alles in te vullen”

Hannes Hosten

De Searena, het winkelcentrum rond de basketbaltempel Versluys Dôme, kent al jaren heel wat leegstand. Toch is er beterschap in zicht, meldt Miranda Cok, ceo van Summa nv, de eigenaar van het winkelcomplex.

“Aan de straatkant zijn de winkels in twee van de drie blokken ingevuld. In het derde blok komt eind dit jaar een vestiging van Belfius”, vertelt Miranda Cok.

“De verdieping daaronder, die uitgeeft op de parking, staat nog altijd leeg. Maar daar loopt een subsidieaanvraag om er de Robot Academy van Zora onder te brengen. Als dat lukt, hebben we ook voor die ruimte een invulling. Het gedeelte onder de basketarena is al jaren ingevuld met Media Markt, Delhaize en Basic Fit.”

“Nee, het is niet eenvoudig om aan het hele winkelcentrum een invulling te geven. Voor de leegstaande ruimte is de zichtbaarheid is een probleem en bovendien zit de constructie niet zo heel goed in elkaar. Nochtans bieden wij lage prijzen en is de parking – de eerste twee uur gratis – vlakbij. De komst van het project O’Sea op het vroegere Media Center moet een voordeel zijn voor ons, toch als zij gaan voor kleinere zaken en ons niet gaan beconcurreren met grote handelszaken. Maar er is overleg geweest en we zijn van plan om elkaar te versterken.”

Ideale locatie

Enkele zaken die er zijn gevestigd, zien veel voordelen in de Searena. Reisbureau Travelworld verhuisde een half jaar geleden vanuit het centrum naar de Searena.

“Je kan voor de deur parkeren en op de parking”, zegt Lieven Bossaert. “En in de toekomst wordt de ligging nog interessanter, als voor de deur het zwembad komt en hiernaast O’Sea.”

Eenzelfde geluid bij diëtiste Elise De Maesschalck van Infraligne: “Het is een ideale locatie met veel parkeerplaats, zelfs twee uur gratis op de eigen parking. Goed zichtbaar en gemakkelijk bereikbaar uit alle richtingen.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier