Kusttram maakt het hele jaar reclame voor… Toerisme Limburg

© BELGA
Redactie KW

Toerisme Limburg pakt de komende maanden uit met een opvallende reclamecampagne langs de Belgische kust.

De kusttram staat immers nog tot eind 2016 volledig in het teken van de provincie Limburg als vakantiebestemming. “Waar beter die boodschap overbrengen dan aan de Belgische kust, waar de mensen openstaan voor nieuwe vakantieprikkels”, zegt Igor Philtjens, gedeputeerde en voorzitter van Toerisme Limburg.

Op de kusttram staat voortaan de slogan ‘Even weg? Altijd Limburg’ te lezen. Het middenpaneel wordt afwisselend ingenomen door verschillende partners van Toerisme Limburg. Alle Limburgse steden en gemeenten kunnen op die manier meewerken aan het project. In april staat een indoor erfgoedwandeling in een oud mijngebouw in Heusden-Zolder centraal. Ook Lommel, Genk, Sint-Truiden en Hasselt sprongen al op de kar.

Het is de bedoeling van Toerisme Limburg om de duur van het toeristisch seizoen in de provincie uit te breiden. “Op die manier willen we een toeristische overrompeling op piekmomenten vermijden. Zo is de nazomer in Limburg steeds meer in trek. Het is dan ook een ideaal seizoen voor wandelingen en fietstochten.”

De Belgische kust is volgens Philtjens de ideale plaats om promotie te maken. “Vanaf de paasvakantie stromen er duizenden mensen naar de kust: Belgen, Nederlanders, Duitsers… Allemaal potentiële toeristen voor een verblijf in Limburg. Bovendien zijn al die bezoekers in vakantiestemming en staan ze open voor nieuwe vakantieprikkels. We inspireren ze graag om onze provincie te leren kennen.”

(BELGA)