Kust ondersteunt kampeertoerisme met nieuwe promotiecampagne

Redactie KW

De Kust heeft woensdagochtend een brede waaier aan nieuwigheden voorgesteld voor het komende zomerseizoen. De vaak vergeten kampeersector krijgt komend seizoen bijzondere aandacht.

Westtoer pakt dit jaar opnieuw uit met tal van nieuwigheden om vakantiegangers naar de kust te lokken. Opmerkelijk is de bijzondere aandacht voor de kampeersector. “We willen hiermee de sector ondersteunen omdat er nog gaten zijn, zeker in kortverhuur”, aldus gedeputeerde voor Toerisme Franky De Block (sp.a).

Daarom werden 29 campings geselecteerd die de nodige ruimte voor kortverhuur nog beschikbaar hebben, maar vaak uit het beeld vallen. Die worden samengebracht in een nieuwe kampeerkaart, die een oplage kent van 60.000 exemplaren. Bovendien organiseren ze samen een Open Camping Day op 2 mei. “Zie het als een verbreding van de markt”, aldus De Block.

Alle informatie is te vinden op www.kamperenaanzee.be. In het verleden werden ook al soortgelijke acties ondernomen voor andere logiesvormen, zoals de hotelsector. Westtoer spreekt van een van de grootste promotiecampagnes ooit rond deze sector.

Zee van Smaak en Zin in Zee

Daarnaast realiseert het provinciebedrijf tien nieuwe fietsroutes in het kader van de derde editie van ‘Zee van Smaak’. Hierbij wordt in elke kustgemeente een route van ongeveer 25 kilometer uitgestippeld, die de fietsers leidt langs de lekkerste adresjes in de buurt, gaande van restaurants tot producenten van lokale producten. Met ‘Zin in Zee’ profileerde Westtoer vorige week de kust al als gezonde bestemming, met ruimte voor beweging en gezonde gastronomie.

Nog nieuw dit jaar is het concept ’48 uur aan de Kust’, een concept dat de Kust in het daglicht plaatst voor een weekendje weg. Bezoekers kunnen dan op maat kiezen voor een conceptverhaal, rond onder meer gastronomie, cultuur, themaparken en kindvriendelijke attracties. De campagne wordt in de kijker gezet via de website www.dekust.be.

(Belga)