Deze elf ondernemingen uit de Westhoek hebben voortaan een Q-label van Westtoer

Redactie KW

Het Q-label staat voor kwaliteit en werd uitgereikt na het bezoek van zogeheten ‘mysteryshoppers’.

Maandag ontvingen elf ondernemingen uit de Westhoek het Q-label, dat staat voor ‘quality’ ofte kwaliteit. Het provinciebedrijf Westtoer organiseerde een begeleidingstraject rond kwalitatieve dienstverlening in de toeristische sector. Elf deelnemers hebben het traject toe een goed einde gebracht en ontvingen nu dus het Q-label.

De elf laureaten

Het zijn B&B In den Hagedoorn en Vakantiewoning De Witte Reiger in Alveringem, vakantiewoning ‘t Lappersfort in Diksmuide, Restaurant De Bralle en Hostellerie Kemmelberg in Heuvelland, Hotel Albion en Hotel Ambrosia in Ieper, vakantiewoning ‘t Noordhuys in Lo-Reninge en Vakantiehoeve Blauwhof, Restaurant De Oogappel en B&B Het Schaliënhof in Veurne. Alle ondernemingen werden door mysteryshoppers bezocht. Die gaven dan punten op onder andere onthaal, vriendelijkheid en netheid.

Aan de kust hebben al 200 ondernemingen een Q-label, maar Westtoer wil het kwaliteitslabel verder uitrollen in de rest van de provincie. “Als mensen boeken, willen ze zekerheid, en zekerheid is kwaliteit”, aldus voorzitter Franky De Block. “Op die manier stomen we de Westhoek ook klaar om terugkeertoeristen te genereren na 2018, als de honderdjarige herdenking van de Eerste Wereldoorlog afloopt.”

I-borden

Naast het Q-label voor ondernemingen werden op hetzelfde moment de groene I-borden overhandigd aan verschillende toeristische diensten uit de regio. Het I-bord bevestigt de dagdagelijkse inzet van de diensten voor toerisme, de aangename manier van onthaal, goede informatieverstrekking en het verzekeren van een fijne beleving aan de toeristen. Diksmuide, Houthulst, Langemark, Heuvelland, Zonnebeke, Ieper en Veurne zijn een aantal van de toeristische diensten die het I-bord in ontvangst mochten nemen.

(ACK/Belga – Foto ACK)