Crinkles neemt handtassenmerk over Nobody over

Ines Dont, winkelmedewerker Anissa Van Summere en winkelmedewerker Marianne Eeckhout zijn trots op de overname van handtassenmerk Nobody. © GF
Redactie KW

Sibel, een familiebedrijf uit Marke achter het gekende merk Crinkles en Kisses Of Pearl, neemt het handtassenmerk Nobody over. “We willen investeren in een typisch Belgisch product”, luidt het.

Crinkles is een familiebedrijf dat gerund wordt door Ines Dont. Zij staat in voor het creatieve en het ontwerpen van de handtassen. Haar man Peter Cattebeke is verantwoordelijk voor de productie en doet meer de technische kant. Zoon Gaetan doet een groot deel van de verkoop. Hij is al de vierde generatie die in de zaak werkt. “Mijn overgrootvader begon met lederwaren en had een winkeltje in de Zwevegemsestraat. Mijn grootouders zetten de zaak verder en hadden met ‘Sibel’ een winkel op Overleie”, vertelt Gaetan.

Belgische fashion

“Sibel, waarvan de groothandel in Marke gevestigd is en waar ook de ontwerpen gemaakt worden en de administratie gebeurt, bestaat uit verschillende takken. Er zijn twee winkels, 14 shop in shops, een webshop en de B2B, wat staat voor Business to Business. “Klanten van over heel België komen naar onze showroom in Trade Mart in Brussel. We bezitten de merken Crinkles van handtassen en schoenen, met winkels in Oudenaarde en Kortrijk, en Kisses of Pearl”, vertelt Ines.

Onlangs nam Sibel het label van het merk Nobody over. Nobody is een echt Belgisch merk van lederen handtassen in een hogere prijsklasse. “We willen hierbij vooral investeren in een rasecht Belgisch product.” Het is nog even wachten op de eerste artikelen onder het merk Nobody, die in september zullen voorgesteld worden in een showroom in D-hotel in Marke.

“We staan versteld van de naambekendheid van Nobody, met het gekende embleem waar sommigen een ventje, een omegateken of een robot in zien. Nobody is terug en er zijn hoge verwachtingen. Hiermee willen we de Belgische fashion opnieuw laten scoren en terug een echte Belgische tas op de markt brengen, terwijl al verschillende Belgische merken verkocht werden aan buitenlanders. We zijn fier op de overname van Nobody, waar ‘fashion’ en ‘Belgisch’ zeer belangrijk zijn!”

(EDB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier