Byttebier omgetoverd tot urban store met restaurant en koffiebar

Vrijdag gooit de volledige vernieuwde conceptstore van de familie Byttebier, Chapter 4, de deuren open. © JVGK
Peter Van Herzeele
Peter Van Herzeele Medewerker KW

Vrijdag start de familie Byttebier met hun lunchrestaurant en koffiebar La Cantine. Die komt in hun vernieuwde winkel Chapter 4, in het huidige pand op het Vandaleplein. “We willen met beide zaken nog meer inzetten op beleving”, klinkt het enthousiast.

Lieve en Koen Byttebier en dochter Sofie dromen al lang van dit project. “In het lunchrestaurant en koffiebar geef ik gezonde en lekkere gerechten. Recht toe recht aan en vooral met lokale producten. Ook koffie en thee en aperitief”, zegt Lieve. “Bij de open haard staat een lange uitnodigende tafel voor 10 personen. Wie alleen wil zitten kan dat aan aparte tafeltjes voor twee. Al onze interieuraccessoires, serviesgoed en gebruikte kruiden zijn ook te koop.”

Voor dit project ging ze in zee met vrienden, collega-zaakvoerders en verscheidene partners. Zo komen onder meer de koffie en thee van Viva Sara, de Food & Drinks van Kortrijkse zelfstandigen en de boeken van Boekenhuis Theoria. Descaplant Kortrijk zorgt verder bijvoorbeeld voor planten en moderne bloembakken

“We willen snel inpikken op nieuwe trends”- Sofie Byttebier

“De bestaande winkel heeft nieuwe accenten gekregen en is omgedoopt tot Chapter 4, met Byttebier Urban Store als baseline. Als lifestylewinkel blijven we ons richten op kook- en tafelgerief, decoratie en cadeaus. Daarnaast bieden we echter ook reis- en fietsaccessoires, boeken en planten aan en hebben we een beperkt assortiment fair fashion“, duidt Sofie, die verantwoordelijk is voor het winkelconcept. “We willen met beide zaken nog meer inzetten op beleving en het totaalpakket en snel inpikken op nieuwe trends.”

De bovenverdieping biedt ruimte voor co-working en heeft een lounge met wifi. Lieve, Koen en Sofie haalden hun inspiratie uit conceptwinkels in Londen, New York en Parijs. “Uiteraard op schaal van Kortrijk en met lokale producten en partners. We blijven dat doen. We zouden graag hebben dat de klant de zaak verlaat met een goed gevoel en mooie dingen ontdekt heeft in een aangenaam en passend kader”, aldus het trio.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier