Budascoop laat lokale handelaars adverteren

Achteraan v.l.n.r.: Yvan Vanoutrive (Buda), Kurt Ostyn (reclameregie), Jurgen Decraene, Natalie Verplancke. Vooraan v.l.n.r.: Marc Mylle, Rosie Pattyn, Franky Devos (Buda), Kim Vanacker. (Foto JVGK)
Redactie KW

Binnenkort laat Budascoop onder de noemer ‘Local Heroes’ promoclips zien van lokale handelaars.

Als directeur van Kunstencentrum Buda wou Franky Devos af van grote merken. “Tot in 2014 waren er in Budascoop reclamespots te zien van nationale en internationale merken. Bioscoopreclame was voor lokale handelaars moeilijk haalbaar. Met dit project veranderen we van strategie. We weren grote merken en kiezen resoluut voor regionale ondernemers met karakter. Vanuit een sterk ondernemerschap zetten zij in op deskundigheid, klantvriendelijkheid en een unieke beleving. Door samen met Kurt Ostyn de reclameregie in eigen handen te houden is dat voor ons een financieel interessanter model”, aldus Franky. Het concept is uitgewerkt door Kunstencentrum Buda samen met marketingadviseur Kurt Ostyn. De promospots worden gemaakt door animatiekunstenaar Mario Debaene. Muzikant-componist Peter Vandenberghe verzorgt de muziek. “Het is leuk dat er gezichten getoond worden, dat is veel persoonlijker. De boodschap is to the point, helder en klaar. Ook goed is het tonen van de clip vlak voor de hoofdfilm en niet midden de gewone reclameblokken”, aldus Sarah Dupont van Dupont’s Kookboetiek.

(PVH/JVGK)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier