Brugse haalt half miljoen euro op voor start-up die feedback van klanten analyseert

Leslie Cottenjé en haar partners Joeri Pansaerts en Bram De Vos. © TVH
Redactie KW

Hello Customer, een Brugge start-up die bedrijven via een softwareplatform begeleidt om hun strategie te verrijken met feedback van klanten, heeft 500.000 euro nieuw kapitaal opgehaald.

Dankzij die investering kan het jonge bedrijf een kantoor openen in Londen en verder internationaal groeien. Hello Customer werd pas vorig jaar opgericht en kan nu al bogen op een mooie referentielijst met namen als CKS en Exellent.

Achter Hello Customer gaat een trio schuil: de vrouwelijke ondernemer Leslie Cottenjé en haar zakenpartners Joeri Pansaerts en Bram De Vos. Zij ontwikkelden een applicatie die systematisch klanten bevraagt, hun feedback verwerkt en analyseert, en die dan omzet in strategische rapporten voor bedrijven.

“De klant begrijpen”

“Vandaag moet je als bedrijf meer dan ooit goed begrijpen hoe je klant over jouw producten en diensten denkt, waar de zaken fout lopen en wat hij of zij er nog meer van verwacht”, vertelt Leslie Cottenjé. “Wij willen bedrijven helpen om die feedback op een structurele manier te verzamelen en te analyseren. Daarvoor hebben we een software-as-a-service ontwikkeld, die klantbeleving meet en begrijpt, maar die vooral alle feedback automatisch verwerkt, zonder menselijke tussenkomst en dat in 15 talen. “

Hello Customer zet de feedback om in rapporten waarmee bedrijven aan de slag kunnen om hun strategie te verrijken, zodat ze nog klantgerichter kunnen werken. “Onze applicatie stelt bedrijven in staat om écht klantgericht te denken en te zijn. De software is uitgerust met gesofisticeerde algoritmes, die het sentiment van klanten kunnen peilen. We connecteren ook met andere databronnen zoals CRM-systemen, zodat onze klanten vervolgens ook acties kunnen ondernemen naar hun klanten toe”, aldus Leslie Cottenjé.

Kantoor in Londen

Hello Customer is bezig aan een sterke groei. Om die te versnellen, werd een externe investeerder aangetrokken. In zijn tweede externe kapitaalronde verzamelde de start-up 500.000 euro. Leslie Cottenjé: “We hebben onszelf vanaf dag 1 de ambitie gesteld om met Hello Customer internationaal te gaan. Na de zeer positieve respons in België, willen we daar nu ook écht voor gaan. Daarom openen we ook een kantoor in Londen, van waaruit we mikken op klanten in retail en services in Groot-Brittannië. Daarnaast gaan we ook onze applicatie nog verder verfijnen.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier