Around Media uit Kortrijk in promofilmpje van Bizidee

Thijs Morlion en Wannes Vanspranghe stellen in het promofilmpje hun bedrijf Around Media op een eerlijke manier voor. © GF
Redactie KW

Around Media, het Kortrijkse bedrijf waarvan Thijs Morlion uit Lo medezaakvoerder is, wordt voorgesteld in één van de promofilmpjes van Bizidee.

Die organisatie kneedt ideeën van startups om tot concrete ondernemingsplannen. Bizidee pakt nu ook uit met een wedstrijd waarmee jonge starters met een goed ondernemingsplan 15.000 euro kunnen winnen. Around Media ontwikkelde een technologie waarmee vastgoedmakelaars volledig zelf virtuele bezoeken en rondleidingen kunnen maken in gebouwen. Ze hebben ook een softwarepakket gemaakt waarmee projectontwikkelaars kunnen verkopen via virtual reality.

Het bedrijf was vorig jaar tijdens de dertiende editie van Bizidee één van de laureaten, maar viel toen net buiten de prijzen. “Maar dat sterkte ons eens te meer om de opmerkingen van de jury ter harte te nemen en keihard te werken aan onze business”, zegt Thijs Morlion. “Door de groei die we het afgelopen jaar hebben doorgemaakt, kwamen ze opnieuw bij ons terecht. Ze wilden enkele startups selecteren als boegbeeld voor de vernieuwde wedstrijd in 2017. Wij werden uiteindelijk uitgekozen als een van die nieuwe boegbeelden.”

In het filmpje stellen Thijs Morlion en Wannes Vanspranghe het bedrijf op een ludieke manier voor. “Op het filmpje zelf kregen we al heel wat reacties, van vrienden tot mensen die dan via het filmpje naar onze website surften en zo ons contacteerden”, zegt Thijs Morlion. “Het is altijd een ongelofelijke boost als zo’n zaken worden gelanceerd. Bovendien is het een heel eerlijke film, waarbij we het graag zeggen zoals het is. Mensen konden dat blijkbaar wel appreciëren dat we erg open en eerlijk waren in het filmpje.”

Enorme groei

Het bedrijf Around Media kende het voorbije jaar een enorme groei. “Het voorbije jaar zijn we geëvolueerd van 6 mensen naar binnenkort 16 werknemers”, zegt Thijs. “Het gaat erg snel en we hopen dat we dit jaar dezelfde groei nog eens kunnen overdoen. We hebben gemerkt dat meer en meer makelaars beginnen te beseffen wat ze met ons product kunnen doen. Het afgelopen jaar hebben we wat geduld moeten uitoefenen, maar uiteindelijk loont dit. Ons product heeft enkele zeer grote updates achter de rug, die ervoor gezorgd hebben dat we een nog betere service kunnen bieden aan onze klanten. We hebben nu in Vlaanderen ongeveer alle grootste vastgoedkantoren in portefeuille. Dit helpt wel om de markt te overtuigen van het nut en de waarde van ons product. We proberen dan ook steeds erg nauw samen te werken met onze klanten om iets af te leveren waar zij gelukkig mee kunnen zijn.”

En ook de toekomst ziet er rooskleurig uit voor Around Media. “We hebben een nieuw product in de steigers staan en willen onze positie in de Belgische markt verankeren”, ontvouwt Thijs de toekomstplannen. “En hopelijk mogen we snel beginnen uitkijken naar het buitenland. Dit jaar wordt een belangrijk jaar voor ons, al zeggen we dat natuurlijk elk jaar. Ondernemen is niet gemakkelijk, maar de grootste focus dit jaar zal professionalisering zijn en opschalen. We hebben nu ons product dat goed zit, we moeten nu zo snel mogelijk, zo veel mogelijk marktaandeel veroveren. Dit zowel nationaal als internationaal, want de concurrentie is er en we moeten ze voor zijn.”

Scheidsrechter

Thijs Morlion steekt veel energie in Around Media, maar toch vindt hij nog de tijd om zijn wekelijkse voetbalwedstrijd te fluiten. “Ik ben nog steeds actief als scheidsrechter“, besluit Thijs. “Door het beoefenen van sport blijf ik conditioneel toch fit, en door mijn matchen kan ik af en toe eens het hoofd volledig leeg maken. Mij focussen op totaal iets anders, want tijdens een wedstrijd heb ik geen tijd om te piekeren over van alles en nog wat. Of ik het nog zal kunnen volhouden met een bedrijf dat zo groeit, is een andere vraag. Ik hoop van wel, maar de toekomst zal dit uitwijzen. De belangrijkste focus op dit moment is sowieso Around Media.”

>> Het filmpje is hier terug te vinden.

(KVCL)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier