De Branding promoot fietsverkeer naar het werk

De medewerkers van De Branding beloven met de fiets naar het werk te komen.
Redactie KW

12 medewerkers van de Branding in Heule komen voortaan elke dag met de fiets naar het werk. Het dienstverleningscentrum voor mensen met een beperking stelt zelf de fietsen, een overdekte fietsenstalling en douches ter beschikking. Met ‘at work on 2 wheels’ wil De Branding milieuvriendelijke manieren voor het woon-werkverkeer. Het krijgt daarvoor steun van het Pendelfonds van de Vlaamse Overheid.

Met het project @work on 2 wheels willen de medewerkers van De Branding vanaf nu elke dag met de fiets naar het werk te komen. Hoewel ze allemaal binnen een straal van 5 kilometer wonen, kwamen ze altijd met de wagen.

Met het project wil De Branding de medewerkers laten kiezen voor een milieuvriendelijk woon-werkverkeer. Uit een rondvraag blijkt dat 85% van de werknemers nog altijd met de auto naar het werk komt. Op vier jaar tijd wil het centrum zeker de 55 medewerkers motiveren die op fietsafstand van het werk wonen.

Het totale project kost zo’n 80.000 euro. Het Pendelfonds betaalt daar ongeveer de helft van. Met dat fonds wil de Vlaamse overheid tegen 2010 de auto voor het woon-werkverkeer terugdringen van 70 naar 60%. Sinds de oprichting van het fonds, 2 jaar geleden, hebben al 10 West-Vlaamse projecten steun gekregen voor bijna 2 miljoen euro in totaal.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier