Topchef Tim Boury scoort in Cannes (maar dit keer niet met zijn kookkunsten)

Redactie KW

‘Boury Beats’ is geselecteerd voor de ‘Dolphins’, de oscars van de bedrijfsfilms.

Boury Beats is een korte video van het Roeselaars productiehuis Clementine die -letterlijk- het ritme van de keuken in het Roeselaarse sterrenrestaurant Boury weergeeft.

“Met de video tonen we de rush in de keuken. Alles is perfect afgestemd op elkaar. De keuken van Tim Boury is een geoliede machine”, vertelt Lieselot Dejonghe, een van de twee zussen achter Clementine. “De mosterd haalden we uit de routine die er bij elke service gehanteerd wordt. Alles is gestructureerd en ritmisch op elkaar afgestemd.”

https://vimeo.com/96179666

Online was de video al een succes, nu werd de video ook genomineerd voor de Cannes Corporate Media & TV Awards, kortweg de Dolphins. In de mediasector geldt dit als de Oscars van de bedrijfsvideos. Op 14 en 15 oktober worden de prijzen er uitgedeeld.

“Dat we opgepikt worden, is een hele eer. Doorgaans is dit enkel weggelegd voor videos die met grote budgetten gemaakt worden voor grote spelers. Boury Beats werd opgenomen in één draaidag”, aldus Lieselot.

Over ClementineClementine is een jong onafhankelijk productiehuis uit Roeselare, gerund door de zussen Barbara (regie) en Lieselot Dejonghe (productie). Samen zijn ze gespecialiseerd in online films en allerhande bedrijfsfilms: van moodvideo’s tot lipdubs en recruteringsfilms.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier