Tielts cultuurcentrum Gildhof werkt voortaan samen met de horeca

Redactie KW

Het cultuurcentrum Gildhof gaat in zee met uitbaters van horecazaken om een nieuw publiek te lokken naar de filmvoorstellingen. En vice versa.

Het was al langer een droom van Gildhofvoorzitter Erwin Blondeel om het Tieltse handelsleven te betrekken in de communicatie en werking van het Gildhof. Bij eerdere pogingen beet hij in het zand, maar deze keer volgt het stadsbestuur wel zijn visie. Al gaat het voorlopig nog om kleine stapjes. Het cultuurcentrum Gildhof gaat de samenwerking aan met een achttal horecazaken. Het Gildhof gaat er affiches voor zijn filmvoorstellingen gaan uithangen, en in ruil worden de horecazaken vermeld op een zuil die in de inkomhal van het cultuurcentrum zal komen te staan.

“Op die manier hopen we een ander publiek te lokken naar onze filmvoorstellingen“, zegt gildhofdirecteur Rik Demoen. “”Oké, we hebben altijd wel een mooi publiek, maar het is altijd een beetje hetzelfde publiek. Door in de horecazaken reclame te gaan maken, lokken we misschien ook jongeren of mensen die nooit naar het Gildhof komen. Anderzijds: door hier reclame te maken voor de horecazaken, hopen we onze bezoekers ook eens naar die zaken te laten gaan voor of na een filmvoorstelling.”

De horecazaken krijgen in ruil voor de reclameaffiches ook nog eens 30 gratis tickets om uit te delen aan de klanten.

(RDC-foto RDC)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier