Student Mathieu Vanderschaeghe uit Wingene wint Het Gouden Dons voor copywriting

01/06/18 om 06:30 - Bijgewerkt op 31/05/18 om 11:55

Marketingstudent Mathieu Vanderschaeghe heeft een mooie prijs ontvangen voor een verkoopbrief die hij schreef in het kader van zijn lessen. In de brief probeert hij een voetbalstage aan de man te brengen. "Ik vertrok daarvoor vanuit het standpunt van de kinderen", legt de gewezen profvoetballer uit. Het Gouden Dons was de beloning.

Het Gouden Dons is het kleine zusje van de Gouden Veer, een belangrijke prijs binnen de wereld van de copywriting. Het was Mathieu zijn docent, Wouter De Schepper, die een aantal brieven van leerlingen instuurde om de prijs te winnen. "Ik zit in het tweede jaar marketing-sales aan Hogeschool Vives campus Kortrijk", vertelt Mathieu Vanderschaeghe (22). Hij groeide op in Wingene en woont er nog altijd. "Ik volgde de middelbare school aan De Bron in Tielt en ging daarna voor een carrière in het profvoetbal."
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 4 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

KW-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van KW

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks twee updates in uw mailbox met het belangrijkste nieuws uit West-Vlaanderen, aangeboden door de redactie van KW!