Nils uit De Haan lanceert eigen kledinglijn

Nils Wittewrongel stelt zijn kledingmerk 'Skumerika' voor. (Foto WK)
Redactie KW

De Oostendse Krush Club vormde op vrijdagavond 14 maart het decor voor de release party van het kledingmerk ‘Skumerika’. Het eigenzinnige modelabel is het geesteskind van de jonge ontwerper Nils Wittevrongel uit De Haan.

Nils Wittevrongel (23) is van opleiding grafisch vormgever. “Op mijn zestiende experimenteerde ik graag met Photoshop, ik was nogal verslingerd aan metal en hardcore en ben in die stijl T-shirts beginnen te ontwerpen. Eerst voor muziekbands van vrienden, tot ik plots ook gevraagd werd om T-shirts te ontwerpen voor bekende Amerikaanse rockbands zoals Red Hot Chili Peppers, Metallica, Rage Against The Machine en Kid Rock. Mijn ontwerpen waren opgepikt door het management van die bands, die mij via hun merchandisingbedrijven gecontacteerd hebben.”

Britse kwaliteit

Een jaar geleden startte Nils met een eigen kledinglijn. “Ik ontwerp vooral T-shirts, mutsen en petten. In de zomer komen daar tank tops bij, in de winter doe ik ook truien. Ik sta persoonlijk in voor het ontwerp van de prints maar de T-shirts worden bedrukt in Groot-Brittannië, de mutsen in de VS. Ondertussen heb ik in Oostende een winkel gevonden die mijn jongste collectie wil aanbieden, de nieuwe skate- en streetwear shop Joy Ride Street in de Christinastraat waar vroeger de Zimba gevestigd was. Daarnaast bied ik mijn producten aan via Facebook en mijn webshop www.skumerika.com.

Skumerika speelt in op de hedendaagse levensstijl van jongeren en wil zo een trend creëren in het uitgaansmilieu. “Metal en hardcore hebben tegenwoordig nog altijd een grote invloed op mijn ontwerpen. Ze hebben doorgaans een wat ruiger imago, gelinkt aan die subculturen die populair zijn in het nachtleven en bij het jonge skatevolkje. Ik mik op een publiek van 16 tot 25 jaar.” (Wim Kerkhof)

Info: www.skumerika.com

Meer in de Krant van West-Vlaanderen, editie De Zeewacht

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier