Luk Alloo wordt een van de stemmen van het vernieuwde JOE

Redactie KW

Vanaf 16 augustus neemt mediagroep Medialaan afscheid van JOE fm. De commerciële radiozender gaat vanaf dan als JOE door het leven, als een ‘nieuwer en hedendaagser’ radiostation.

“Onze doelgroep, de 30- tot 49-jarigen, wil niet alleen muziek van vroeger horen, maar staat met zijn voeten in het nu en houdt ook van muziek van nu”, zegt Erwin Deckers, cco van Medialaan.

De baseline van JOE fm is nu nog ‘The Greatest Hits’. De zender profileert zich op de doelgroep van de 30-49-jarigen en haalde bij de jongste luistercijfers het beste resultaat sinds de start. “Stilstaan is echter achteruitgaan”, zegt Deckers. “We waren al lang aan ‘t nadenken over de strategie van JOE en kwamen tot de conclusie dat er nog meer potentieel is in de markt. Er is een doelgroep die zich wat verloren voelt en dat is volgens ons de mensen boven de 40 jaar. Zij staan op een andere manier in het leven. Zij houden niet alleen van muziek uit hun jeugd maar ook van hedendaagse muziek. Het is een leeftijdscategorie die ook mee is met alle nieuwe, moderne snufjes.”

Het resultaat moet een hedendaagsere versie van JOE fm worden. JOE, met als baseline “All the Way”, wil een mix brengen van ‘classics en hits van nu’. “We vinden het belangrijk om met onze radiozender de verbinding te maken tussen vroeger en nu”, zegt Iwan Reuvekamp, programmadirecteur radio bij Medialaan. “We gaan ons niet verjongen, maar wel eigentijds en fris klinken.”

Ik maak op een zondagochtend dan ook veel liever radio dan languit in bed te blijven liggen

Nieuwe en oude vertrouwde stemmen duiken op in het programmaschema, onder wie Raf Van Brussel, Rani De Coninck, Sven Ornelis, Anke Buckinx en… Luk Alloo. Hij zal elke zondag tussen 10 en 12 uur een interessante gast ontvangen. Alloo zal zich in zijn gekende ontwapenende interviewstijl op het grote en kleine nieuws smijten. Een spraakmakende ochtendshow om de week af te sluiten. Luk Alloo presenteerde eerder op Radio 1 en Radio 2.

“Radio is het mooiste medium dat er is. Je loopt binnen in een studio, hebt enkel een aan/uitknop en dan begint de magie met muziek”, aldus Luk Alloo. “Ik maak op een zondagochtend dan ook veel liever radio dan languit in bed te blijven liggen. Zeker als ik dat samen met een boeiende gast kan doen. Elke week nodig ik dan ook iemand uit in de studio, met wie ik het leven en de actualiteit overloop.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier