K in Kortrijk krijgt Europese prijs voor Baba Yega-event

Ruim 7.000 fans kwamen danssensatie Baba Yega in januari bewonderen in de K. © TV
Redactie KW

Shoppingcenter K in Kortrijk heeft vorige week de Solal Marketing award, een belangrijke Europese marketingprijs in de wacht gesleept. K werd samen met een twintigtal andere winkelcentra, waaronder Pieter van Aelst in Aalst, uit meer dan 230 inzendingen uit dertig verschillende landen uitgekozen.

Het Kortrijkse winkelcentrum wist de internationale jury te bekoren met het Baba Yega-event dat ze in januari van dit jaar organiseerden. De vijfkoppige mysterieuze dansformatie – de grote winnaars van het VTM-programma ‘Belgium’s Got Talent’ – lokte meer dan 7.000 bezoekers naar het shoppingcenter. Voor K in Kortrijk is het bovendien al de tweede keer dat ze zo’n award in de wacht slepen, nadat ze in 2012 met ‘Win een kot’ bekroond werden met een Golden Award.

https://www.youtube.com/watch?v=OvjjWD0zk2g

Alien Decock van het managementteam is enorm tevreden. “We gaan altijd op zoek naar manieren om jongeren, die toch steeds meer online shoppen, te triggeren”, vertelt ze. “Met de organisatie van het Baba Yega-event, hun eerste publieke optreden na de finale, is dat met glans gelukt. Het shoppingcenter was afgeladen vol en onze sociale media piekten. De beste reclame die we ooit hebben gehad.”

“De K zat afgeladen vol en onze sociale media piekten. De beste reclame ooit.” – Alien Decock, K in Kortrijk

Ook de ‘kleinere’ winkelgalerij Pieter van Aelst in Aalst kreeg een Solal Silver Award voor hun creatieve oplossing tegen leegstand. Het shoppingcenter nam een vacante winkelruimte in en installeerde er tijdens de zomer van 2016 een Fablab – Fabrication Laboratorium. Alle bezoekers konden er experimenteren met 3D-printers, -scanners, lasercutters, en zelfs met robots. Het was meteen het eerste shoppingcenter in het land waar de Vlaming letterlijk kennis kon maken met hoe we in de toekomst zullen winkelen.

K in Kortrijk krijgt Europese prijs voor Baba Yega-event
© TV

“Veel tijd en energie”

De ICSC Solal Marketing Awards worden jaarlijks uitgereikt door de International Council of Shopping Centers (ICSC), de organisatie die wereldwijd alle professionele spelers in de wereld van shoppingcentra overkoepelt en meer dan 70.000 leden telt. In totaal dongen 230 marketingprojecten uit 30 verschillende Europese landen en Zuid-Afrika mee naar de prestigieuze Marketing Awards. Hans Van Laer, marketing manager van Group Hugo Ceusters-SCMS, de beheerder van de twee gehuldigde winkelcentra, vindt de onderscheiding een grote eer. “Wij zijn de teams van beide shoppingcenters enorm dankbaar, want zij hebben hier veel tijd en energie in gestoken. Het is dan ook fantastisch om te zien dat die inspanningen ook internationaal beloond worden.”

(OV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier