Isabel Albers wordt zakelijk-journalistiek directeur van Humo en Het Laatste Nieuws

28/06/16 om 16:47 - Bijgewerkt om 16:47

De Persgroep Publishing heeft Isabel Albers benoemd tot 'overkoepelend zakelijk-journalistiek directeur' van de nieuwsmedia Het Laatste Nieuws, De Morgen, Humo en Topics.

Isabel Albers wordt zakelijk-journalistiek directeur van Humo en Het Laatste Nieuws

© BELGA

De 44-jarige Albers krijgt als opdracht samen met de hoofdredacties te investeren in de journalistieke kwaliteit van de titels van De Persgroep, de organisatie van de redacties uit te bouwen en vernieuwende concepten uit te werken. Dat meldt De Persgroep dinsdag.

In nauwe tandem met Koen Verwee, ceo van De Persgroep Publishing (DPP), moet Albers de Belgische nieuwsmedia van De Persgroep doorheen de multimediale transformatie loodsen. Jaak Smeets blijft, zoals in Nederland, zijn schouders zetten onder welbepaalde projecten en blijft zijn rol vervullen van uitgeefdirecteur op groepsniveau.

Isabel Albers maakte begin juni de stap van De Tijd naar Het Laatste Nieuws als algemeen hoofdredacteur en krijgt nu meteen meerdere titels onder haar vleugels. Dimitri Antonissen wordt hoofdredacteur van zowel Het Laatste Nieuws als HLN.be, in duo met Wim Verhoeven. Zowel bij Het Laatste Nieuws als De Morgen worden de leidinggevende teams de komende maanden breder ingevuld.

Isabel Albers ging van start op 1 juni. "Sinds haar start hebben we 3 jaar vooruitgekeken in ons businnessplan", zegt Koen Verwee. "Onze nieuwsmedia zijn in volle transformatie. We bouwen een digitale toekomst uit voor onze nieuwsmerken door de digitale mogelijkheden te combineren met de sterkte van papier. Dat vereist dat we verder investeren in journalistieke kwaliteit, een slagvaardige multimediale organisatie en innovatie. Het vereist bovenal focus. Dat is ook de reden waarom we Isabel Albers hebben gevraagd om deze overkoepelende rol op zich te nemen."

Concreet betekent dit dat Isabel Albers zich niet zal bezighouden met de dagelijkse invulling van de media. Ze focust zich op de strategie, innovatie en positionering van de mediamerken. Naast Het Laatste Nieuws en Topics, het digitaal nieuwsplatform van DPP, gaat het ook om De Morgen en Humo. Betekent dit dat er meer synergie komt tussen de krant en het weekblad, zoals sommige media onlangs suggereerden? "Nee, er zijn momenteel geen concrete plannen voor een synergie tussen Humo en De Morgen", zegt Verwee dinsdagmiddag.

(BELGA)

Meer nieuws uit

Lees meer over: