Campagne voor de kust in Wallonië

Redactie KW

Westtoer en de tien kustgemeenten starten een nieuwe campagne voor de Belgische Kust in Wallonië: ‘A bout de souffle. Tous à la Côte’. Er wordt deze keer niet gekozen voor klassieke instrumenten zoals mailings, advertenties of spots. Op zaterdag 8 augustus organiseert de Kust een groots evenement op La Place Saint-Lambert in Luik. Het evenement ‘A bout de souffle . Tous à la Côte’ is meteen de lancering van een originele campagne voor de kust in Wallonië.

“Wallonië is de tweede belangrijkste markt voor de kust. De Waalse en Brusselse vakantiegangers zijn een belangrijke doelgroep. Ze vertegenwoordigen 26 procent van alle (verblijfs)toeristen. Ruim 17 procent van alle dagtoeristen zijn afkomstig uit Wallonië. De afgelopen jaren investeerden Westtoer en de tien kustgemeenten stelselmatig in de promotie op de Waalse markt . Franstalige Belgen zijn dus van harte welkom aan de Kust”, zegt Pieter Koten, regiomanager Kust bij Westtoer.

Grootste strandbal ter wereld

Tijdens de promotiecampagne op zaterdag 8 augustus zal op La Place Saint-Lambert in Luik de grootste strandbal ter wereld opgeblazen worden. De bal heeft een diameter van 12 meter. Als de recordpoging succes heeft, komt de kust meteen in het Guiness Book.

“Hiermee plaatsen we de kust op een originele manier in de kijker. Het evenement op La Grande Place in Luik is een ‘stunt’. Er is voor de recordpoging gekozen voor een drukbezochte en centrale plaats om de kustsfeer naar Wallonië te brengen. Franstalige Belgen kennen de kust uiteraard goed. We willen vooral een gastvrije, kwalitatieve en actieve Kust promoten die in de vier seizoenen meer dan ooit een goed bereikbare kortbijbestemming blijft voor een korte of lange vakantie”, aldus Pieter Koten. Voor deze campagne wordt samengewerkt met media, websites en sociale media. De bijzondere campagnewebsite www.tousalacote.be ondersteunt de campagne.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier