Brugge wil Vlaanderen verleiden met een appel

Redactie KW

Het stadsbestuur van Brugge heeft het beeld voorgesteld van haar nieuwe citymarketingcampagne. Die loopt onder de titel “Brugge, eeuwige verleiding”.

De stad wil met de campagne meer volk aanmoedigen om een dagje in Brugge te komen winkelen en genieten. “Het Brugs Handelscentrum gaat het campagnebeeld ook gebruiken in Noord-Frankrijk”, vertelt schepen voor lokale economie Hilde Decleer (CD&V).

Vlaamse Primitieven

Het campagnebeeld is het portret van een vrouw met een molensteenkraag gevormd uit winkelzakken, die een appel vooruitsteekt die op gastronomische wijze is bereid. De afbeelding kan doorgaan voor een schilderij van een van de Vlaamse Primitieven. Het nieuwe beeld zal een jaar worden gebruikt, de slagzin “Brugge, eeuwige verleiding” drie jaar.

De stad investeert gespreid over drie jaar 250.000 euro in de campagne. Het stadsbestuur liet ook een brochure maken met de troeven van de stad op winkel- en ontspanningsgebied. De brochure zal verdeeld worden via het lokale In&Uit-kantoor en in bijlage bij een weekblad. Als er nog budget over is, zal worden uitgezocht hoe de brochure nog buiten de stad kan worden verdeeld.

(Belga/BS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier