Brugge investeert 940.000 euro in buitenlandse reclame

Redactie KW

Brugge investeert dit jaar 940.000 euro in een buitenlandse campagne om het wintertoerisme in de stad aan te zwengelen. Er worden onder meer affiches gehangen in stations in Parijs, Keulen en Dusseldorf en er wordt reclame gemaakt bij Thalys, Brussels Airlines en DFDS Seaway. De jaarlijkse campagne wordt gevoerd sinds 2005 en zorgde al voor een stijging van het verblijfstoerisme in de winter met 22 procent of 82.000 overnachtingen.

De nieuwe campagne werd vrijdag voorgesteld in Dover. Een kwart van de verblijfstoeristen in Brugge komt immers uit Groot-Brittannië. Daarom werkt Toerisme Brugge dit jaar ook samen met rederij DFDS Seaways om extra toeristen uit Zuidoost-Engeland te lokken. De Brugse hotels participeren door bij een verblijf van twee nachten in de midweek een derde nacht en ontbijt gratis aan te bieden.

Dit jaar heeft Toerisme Brugge extra budget gekregen voor de promotie van het vijfjarig stadsfestival Brugge-Centraal. Dat richt zich op kunst uit Centraal-Europa. Zowat de helft van het budget komt van Toerisme Vlaanderen omdat de campagne aansluit bij de regionale doelstellingen.

De stad zal dit jaar extra gericht adverteren op het internet en hoopt ook daarmee extra toeristen te lokken tijdens de kalme wintermaanden. Toerisme Brugge gebruikt daarvoor onder meer de sociale netwerksites Facebook en Hyves.

(belga)

Een ploeg van Focus-WTV was erbij op de voorstelling in het Britse Dover. Een verslag in het nieuws vanaf 18u00, en ook stipt om 22u00.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier