Biologie en marketing in één boek

24/04/09 om 14:53 - Bijgewerkt om 14:53

Bron: Kw

Verleiden is een kunst, wordt wel eens gezegd. Maar volgens bioloog en marketeer Gino Delmotte is het puur biologisch bepaald, en spelen de verleidingskunsten van mens én dier een rol in het voortbestaan van de soorten. Darwin op z'n best dus, én vooral ook van goudwaarde voor marketeers, aldus Delmotte. Hij schreef er, samen met journaliste Agnès Goyvaerts, een boek over, de Biologie van het bekoren.

150 jaar geleden schreef Darwin z'n boek On the origin of species, over de evolutietheorie bij dieren en mensen. Marketeer Gino Delmotte, ook bioloog van opleiding, past die theorie al jaren toe op producten, onder de slogan On the origin of brands. "De twee fundamenten van Darwin zijn nl de aangepastheid om te overleven, en anderzijds de seksu...

Verder lezen?

Abonneer u nu op KW. Het biedt tal van voordelen:
  • Digitale toegang tot KW van deze week
  • Onbeperkt toegang tot alle artikelen van KW
  • Toegang tot het KW archief

Kies hier uw abonnement op maat:

Proef

E-krant + KW.be
1 maand GRATIS

Activeer nu »

Comfort Abonnement

Krant + E-krant + KW.be

Abonneer nu »

Digitaal Abonnement

E-krant + KW.be

Abonneer nu »

Gelieve een geldig e-mailadres mee te geven
Er is een fout opgetreden