Biologie en marketing in één boek

24/04/09 om 14:53 - Bijgewerkt om 14:53

Bron: Kw

Verleiden is een kunst, wordt wel eens gezegd. Maar volgens bioloog en marketeer Gino Delmotte is het puur biologisch bepaald, en spelen de verleidingskunsten van mens én dier een rol in het voortbestaan van de soorten. Darwin op z'n best dus, én vooral ook van goudwaarde voor marketeers, aldus Delmotte. Hij schreef er, samen met journaliste Agnès Goyvaerts, een boek over, de Biologie van het bekoren.

150 jaar geleden schreef Darwin z'n boek On the origin of species, over de evolutietheorie bij dieren en mensen. Marketeer Gino Delmotte, ook bioloog van opleiding, past die theorie al jaren toe op producten, onder de slogan On the origin of brands. "De twee fundamenten van Darwin zijn nl de aangepastheid om te overleven, en anderzijds de seksu...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 4 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

KW-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van KW

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks twee updates in uw mailbox met het belangrijkste nieuws uit West-Vlaanderen, aangeboden door de redactie van KW!