België kiest voor de chipssmaak die door Tim uit Brugge werd bedacht

Redactie KW

Tim Van Peteghem (30) uit Brugge heeft de ‘Maak Je Smaak’-actie van het chipsmerk Lay’s gewonnen.

Het levert hem 25.000 euro en 1 procent van de omzet van ‘zijn’ variant op – ‘zijn’ smaak ligt in 2014 een volledig jaar in de winkelrekken.

Met de wedstrijd ak’ ging het chipsmerk de voorbije maanden op zoek naar een nieuw idee voor zijn ‘Limited Edition’, die het een jaar langs op de markt brengt. Uit de 125.998 smaakideeën die ingestuurd en na een publieke stemronde en het oordeel van een smaakjury werden drie finalisten weerhouden, onder hen Bruggeling Tim Van Peteghem.

Hij waagde zijn kans met ‘Honey Glazed BBQ Ribs’. “Mijn idee komt voort uit een reis naar Florida”, vertelt Tim Van Peteghem. “Daar was ik verzot op de lokale ribbetjes met honingmarinade. In mijn ideale chips wou ik het zoete van de honing, het zoute van de ribbetjes en het gerookte van de barbecue terugvinden.”

De kandidaten moesten zoveel mogelijk mensen proberen te overtuigen om voor hun smaak te stemmen. Tim voerde overal campagne, onder andere in zijn gewezen school Zevekerken en tijdens de voetbaltopper Club Brugge – KRC Genk. Daarbij kregen alle supporters van blauw-zwart een gratis zakje.

(ON)

Meer in Krant van West-Vlaanderen

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier