Hannes Coudenys uit Kortrijk verzorgt de social media op Pukkelpop

Thomas Dubois
Thomas Dubois Editieredacteur De Weekbode Roeselare – Izegem – Tielt

Pukkelpop is een van de festivals die sterk inzet op social media zoals Twitter, Facebook en sinds drie jaar ook Snapchat. Hannes Coudenys uit Kortrijk is lid van het videoteam en verzorgt mee de social media.

Hannes Coudenys uit Kortrijk is in het dagelijks leven freelancer bij De Mortierbrigade en de VRT, waarbij hij zich vooral met social media bezighoudt. “Via via ben ik een viertal jaar geleden in het videoteam van Pukkelpop beland”, vertelt hij. “Tijdens het jaar is de inbreng beperkt, maar eind augustus zijn we telkens een heel weekend present.”

“Ons videoteam bestaat uit een tiental mensen en het is vooral de bedoeling om alles passend in beeld te brengen. Op Facebook, maar bijvoorbeeld ook op Snapchat. Wij waren de eerste die Snapchat als communicatiekanaal gebruikt hebben en sindsdien is het enorm aan het boomen. Zeker dit jaar is dat enorm. Vooraf hebben we enorm veel interactie met de festivalgangers. Soms laten we ons account ook overnemen door de artiesten zelf, waardoor je het festival ook eens langs de andere kant beleeft.”

Beleving

“Beleving staat daarbij centraal, maar ook de nieuwe podia, Food Wood en de sfeer op de camping proberen we dit jaar extra onder de aandacht te brengen. Het is enorm tof om te doen en de tijd vliegt voorbij. Donderdagmiddag mocht ik ook deelnemen aan een panelgesprek in de Baraque Futur. Met andere experts discussiëren over het belang van social media en alles dat erbij komt kijken, was boeiend.”

“Of er veel tijd over blijft voor muziek? Dat is eerder beperkt. Hier en daar probeer ik iets mee te pikken. Ik zag een stukje Rihanna en ook De Ideale Wereld was geniaal. En ‘s avonds nog met heel het team even afsluiten in de Boiler Room”, lacht Hannes.

(TD)